close
אין מוצרים בסל

אין מוצרים בסל הקניות.

לחנות שלנו

    :אנחנו לשירותך בכל עת, השאר פרטים ונחזור אליך בהקדם

    נא השאר פרטים


    איך לתקן דלת עץ

    17.04.2017

    תיקון דלת עץ

    דלתות עץ הפכו בשנים האחרונות לפתרון נפוץ ומקובל לסוגים רבים של פתחים – דלתות כניסה ודלתות פנים באותה המידה. עם זאת, לצד היופי והתחושה הייחודית שמקנה העץ לכל חלק בבית, ראוי לקחת בחשבון גם את הדקויות שבתחזוקתו.
    היות ומדובר בחומר חי, תקלות בו עשויות לגרום לתחושה לא נעימה, רוחות פרצים ואף סיכון בטיחותי. כך שיש לטפל בכל תקלה בדלת עץ בהקדם האפשרי ולעשות זאת ברמה מקצועית, אם אתם יכולים – אז באופן עצמאי, ואם לא – בסיוע איש מקצוע. ראוי לציין שטיפול לא מיומן עשוי לפגוע בעץ עוד יותר ולדרוש החלפה מלאה של הדלת.

    פגעים ומפגעים אפשריים בדלת עץ

    דלתותת העץ עשויות לרוב ממסגרת, שלד ולוחות עץ בגדלים שונים. כל זה משתלב עם מערכת צירים והמנעול. חשוב מאד לראות מהו החלק שאכן פגום – המנעול, המסגרת, או אחד הלוחות. כך או כך, החלפה של הלוח דורשת מציאת פריט חלופי בגודל המושלם והמותאם. במידה וההזמנה שלכם בוצעה בהתאמה אישית בנגרייה, תצטרכו לפנות למקום עצמו להתאמת הלוח המתאים. ובמידה ותקלה הינה במסגרת המנעול – יתכן שתזדקקו לשירותי מנעולן. לפעמים עשוים להתרחש מקרה שבו הדלת התנפחה ושינתה את גודלה, מה שמצדו גורם לבעיה רצינית בסגירה ופתיחה של הדלת, שריטה של הרצפות, רעשים חזקים ואפילו פגיעה בצירים. במקרים אלה, השלב הראשוני הוא מציאת את מקור הבעיה, ספיגה של הלחות באזור (למשל, אם ההתנפחות נגרמה עקב נזילה בבית שלכם).

    מאפיינים חשובים האופייניים לדלתות עץ שונות

    כאשר אתם שמים לב לכך שדלת העץ שלכם אינה תקינה, השלב הראשון והחשוב ביותר בתהליך התיקון הוא בירור סיבת התקלה האמיתית – כאמור, בעיות במנעול עשויות להיגרם בגלל לחץ של לוח עץ שזז. במקרים אחרים עשוי להיות מדובר במפגע אסתטי בלבד של שריטות, שברים וכו’. במצב זה ניתן לעיתים לתקן את העניין באמצעות כיסוי האזור הפגוע באלמנטים קישוטיים, משום שמדובר בפיתרון זול ונגיש יותר מהחלפה של הדלת. אך באופן כללי, למניעת מצבים כאלה, חשוב מאוד לדאוג לתחזוקה השוטפת של הדלתות, ציפוי בחומרים המאפשרים להן לשמור על מראה אסתטי ואיכותי לאורך זמן, וכן הימנעות מלחות במידת האפשר.

    ההבדל בין תקלות דלתות פנים ודלתות כניסה

    דלת כניסה העשויה מעץ שנשברה הינה שונה במהותה מדלת עץ שבתוך הבית. בעוד שדלתות פנים משחקות תפקיד חשוב ביצירת פרטיות ומרחב אישי לאנשים שונים, דלת הכניסה מהווה גורם חשוב ביותר שמספק את תחושת הבטיחות היומיומית, לכן כל תקלה בדלת זו דורשת פיתרון מיידי, על מנת למנוע מצבי סיכון עבור כל בני המשפחה. כמו כן, מדובר לרוב בתיקונים יקרים יותר, היות והדלתות האלה נאלצות להתמודד עם הרבה יותר מדלתות הפנים. כך או כך, שני סוגי הדלתות זכאים לטיפול מהיר ליצירת תחושה נעימה בבית בכל עת, לצד ביטחון מפני העולם מבחוץ.

    חזרה

    לשיחת ייעוץ אישית בחינם, נא מלאו שם וטלפון

      תפריט נגישות